logo mob crni

logo crni

logo crni

T Logo 3c p DE
logo filmofeel 2017

app store ikona google play ikona

Prijavi se na newsletter

 

Promocije knjiga

I ove godine, na Pulskom filmskom festivalu ugostit ćemo niz važnih filmskih autora i teoretičara filma. Tijekom Pula PROfessional programa, bit će predstavljena dvije nove knjige, od velikog značaja za hrvatsku i europsku filmsku zajednicu. Prva od njih je monografija Nikole Tanhofera, jednom od najznačajnijih hrvatskih filmskih autora, koji se svojim umjetničkim ostvarenjima dao značajan obol hrvatskome filmu. Druga od njih je nova knjiga Nikše Sviličića - Programiranje igranog filma 2 - nastavak prvog izdanja, koji je svojim pristupom zaintrigirao filmsku javnost, što i ne čudi, s obzirom na to da Nikša Sviličić nastoji dati znanstveni odgovor na pitanje kako napraviti filmski hit, film koji će osvojiti publiku!


Nikša Sviličić: Programiranje igranog filma 1 i 2
Funditus, Zagreb: 2016.
Moderira: Mario Gigović
Utorak, 18. srpnja u 12:00 I Giardini

Postavljajući i provjeravajući hipoteze koje ekspresivnost semiotičko-naracijskog scenarističkog izraza koreliraju s recepcijom publike hrvatskoga igranog filma knjige dr. sc. Nikše Sviličića - Programiranje igranog filma 1 i 2 daju znanstveni odgovor na pitanje kako napraviti igrani film koji će „osvojiti“ publiku.

Vrlo preciznim, dubinskim znanstvenim istraživanjem autor prepoznaje scenarističko-mizanscenske „pozitivne stereotipove“ koji posredno pridonose atraktivnosti filma, a koji su mjerljivi brojnijom posjetom kinoprojekci­jama i većom gledanosti filma u TV distribuciji, nudeći time mogućnost kreiranja prediktora za „formulu uspješnosti“ nekog filma, kako kod publike tako i kod kritike. Autor analizira velik broj različitih narativno-semiotičkih, scenografskih i mizanscenskih atributa i motiva za koje pretpostavljamo da utječu na raspoloženje gledatelja prema filmu, a upotrijebljeni su u 144 hrvatska igrana filma od samostalnosti Republike Hrvatske do danas. Knjige pokazuju u kojoj mjeri određeni narativno-semiotički filmski motivi posredno i/ili neposredno koreliraju s izvjesnošću uspjeha hrvatskoga dugometražnog filma u TV i kinodistribuciji.


Diana Nenadić, Silvestar Kolbas (ur.): Tanhofer
Hrvatski filmski savez, Društvo hrvatskih filmskih redatelja, Zagreb: 2016.
Moderira: Bruno Kragić
Srijeda, 19. srpnja u 12:00 I Giardini

Uz uvodni portret prvog povjesničara hrvatskoga filma Ive Škrabala te završni in memoriam redatelja Zvonimira Berkovića, monografija posvećena filmkom redatelju, snimatelju, scenaristu i pedagogu Nikoli Tanhoferu, u zajedničkom izdanju Hrvatskog filmskog saveza i Društva hrvatskih filmskih redatelja, donosi niz kritičkih i esejističkih interpretacija Tanhoferova djela iz pera kritičara raznih generacija i filmoznalaca raznih struka, njegove memoarske zapise i prozne zabilješke o svojim filmskim profesijama, kao i sjećanja njegovih bivših studenata, kolega i prijatelja na razne situacije iz različitih razdoblja Tanhoferova profesionalnog i privatnog života. U monografiji pišu: Zvonimir Berković, Dragan Jurak, Silvestar Kolbas, Petar Krelja, Juraj Kukoč, Enes Midžić, Tomislav Mikulić, Silvestar Mileta, Jurica Pavičić, Nenad Polimac, Nenad Puhovski, Damir Radić, Stipe Radić, Vicko Raspor, Ivo Škrabalo, Nikola Tanhofer, Slaven Zečević. 


Promocija knjižice Princeza koralja
Moderatori: Leon Rizmaul i Daniel Rafaelić
Petak, 21. srpnja u 12:00 I Giardini

Najranija povijest hrvatskog filma vrlo je zahvalno područje je zainteresiranima nudi široku lepezu neistraženih problema koje treba sistematski obraditi. U periodu između dva svjetska rata domaćih je filmova snimljeno vrlo malo, a sačuvano ih još manje. To ipak ne znači da se nije snimalo. Ako nisu mogle domaće, dolazile su strane filmske ekipe. U ovogodišnjem izdanju Kinoteke u projektu Vremeplov, namjeravamo ponovno u Hrvatsku dovesti i sa 35 mm filmske vrpce prikazati njemačko-jugoslavensku koprodukciju, film Princeza koralja iz 1937. godine. Riječ je o zabavnom filmu snimljenom u Splitu, Hvaru i ponajviše na otoku Zlarinu. U glavnim ulogama pojavljuju se tadašnji slavni gastarbajteri Ivan Petrović i Ita Rina, a glazbu je napisao splitski skladatelj Ivo Tijardović. Istog tog ljeta Tijardović je skladao i za kratki kulturni film Pjesma Jadrana, kojeg također dovodimo nakon osamdeset godina na jadransku obalu.

Ovogodišnji Pula PROfessional ugostit će i promociju knjižice Princeza koralja, zbornika filmografskih članaka, o navedenim snimanjima na Jadranu 1937.zbornika filmografskih članaka, o navedenim snimanjima na Jadranu 1937. godine. Svojim tekstovima Princezu koralja analiziraju filmski arheolozi Dejan Kosanović, Daniel Rafaelić i Stanko Ferić, a Pjesmu Jadrana Leon Rizmaul. Biografiju glavnog pokretača tadašnjeg snimanja u Dalmaciji, slavnog glumca Ivana Petrovića, piše Aleksandar Erdeljanović, a filmsku glazbu Ive Tijardovića predstavlja muzikologinja Irena Paulus. Projekcije filmova Princeza koralja i Pjesma Jadrana održat će se u subotu 22. srpnja 2017. u 19 sati u Kinu Valli.

T Logo 3c p DE

logo filmofeel 2017


app store ikona google play ikona

Prijavi se na newsletter

 
image

Lokacije

14 festivalskih lokacija

Opširnije
predsjednica hr

Min kulture logo

GRAD PULA LOGO

zupanijodjelzakulturu

pulaplus